REGULAMIN OGÓLNY
Każdy użyszkodnik rejestrując się na forum automatycznie zobowiązuje się do przestrzegania poniższego regulaminu.
1. Każdy użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z poniższym regulaminem. Nie będziemy katować za ten jeden mały punkcik, który zdarzy nam się czasami przeoczyć, aczkolwiek j
ego nieznajomość nie zwalnia Cię z jego przestrzegania.2. Nazwa użytkownika powinna składać się z imienia i nazwiska postaci bądź pseudonimu. Zakazane jest używanie TRAFFKI, POkeMonIasTych nicków typu "MaRtYnkAAA
" lub innych udziwnień.
3. Konto aktywne jest w chwili, gdy kończy się rejestracja.
4. Jeśli chodzi o multikonta, maksymalnie możemy ich stworzyć cztery na osobę - minimalna ilość postów na jedno multikonto to 50. Jeśli nabijesz 50 postów i jesteś aktywnym graczem, śmiało możesz robić kolejną postać. Tylko pamiętaj: jeśli Ci się znudzi postać A, nie musisz robić kolejnego konta pod postać B - starczy po prostu zmienić nick i podać w profilu link do nowej karty.
5. Po zarejestrowaniu się gracz ma trzy tygodnie na założenie Karty Postaci -
uwaga: jeśli jego Karta Postaci jest w budowie, a nie ma z nim żadnego kontaktu, Administracja ma prawo ją przenieść do archiwum po uprzednim poinformowaniu gracza. 6. Zezwala się na tworzenie Kart Postaci w tzw. budowie, jednak należy pamiętać, że osoba z taką kartą nie dostanie akceptacji tak szybko jak inne. Administracja musi mieć też czas na inne obowiązki.
7. Osoby, które nie zaglądają na forum
od miesiąca lub dłuższego okresu bądź przynajmniej od 6 miesięcy nie napisały żadnego posta fabularnego, powinny liczyć się z tym, że ich konto trafi do Nieaktywnych, a karty zostaną zarchiwizowane.
Aby odzyskać konto, należy po powrocie poinformować Administrację, że chce się grać dalej, na PW - konto od razu zostanie przywrócone do danej grupy. 8. Karty Postaci, Relacje, inne - słowem tematy założone przez użytkowników, którzy odeszli z Separacji - archiwizowane będą w specjalnym dziale. Wylądują tam też karty osób, które będą nieaktywne (patrz punkt wyżej).
9 . Dozwolone jest używanie wulgaryzmów - uznajemy, że realia świata usprawiedliwiają ekspresję w wypowiedziach postaci, należy jednak zachować umiar. Słówka "k...", "ch..." itp. użytkowane w nadmiarze zaowocują upomnieniem, a później banem.
10. Zabrania się bezpośredniego obrażania innych użytkowników i członków administracji. Nasze forum ma na celu tworzenie własnej utopii, w której każdy gracz ma prawo wyrażać swoją opinię, ale szanując siebie i innych, bez plucia jadem w oczy.
11.
Prosimy nie mylić wzmiankowanego punkt wyżej plucia jadem z konstruktywną krytyką.12. Jeżeli widzisz, że ktoś z użytkowników bądź części administracji konkretnie łamie nasz regulamin, zgłoś to do któregoś z adminów obecnych na forum lub do moderatora. Może zdarzyć się nam czasami coś przeoczyć, aczkolwiek po uprzednim poinformowaniu zajmiemy się tym niezwłocznie.
13. Zakazane jest publikowanie treści silnie obrażających dane grupy społeczne, subkultury bądź użytkowników forum, rasistowskich, pornograficznych, erotycznych etc.
GRAFIKA FORUM
1. Avatar postaci powinien być utrzymany w klimatach forum - a zatem dopuszczalny jest wygląd z anime i mang, gier, szczególnie mile widziana jest grafika o tematyce steampunkowej. Mogą być też rysunki własne, prosimy jednak, by zachować realizm.
2. Rozmiar avatara powinien wynosić maksymalnie 400 px wysokości i 300 px szerokości.
3. Rozmiar sygnatury powinien wynosić 650 px wysokości i 600 szerokości. Powyższe wymagania mają zapobiec uszkodzeniu stylu forum.
POSTAĆ I JEJ KARTA
1. Na forum możliwa jest gra własnymi OC, inspirowanymi uniwersum gry, książki czy anime. Zabrania się jednak tworzenia postaci żywcem zżętych z jakiegoś dzieła literackiego; Ichigo Kurosaki czy Jacob Frye są tu dozwoleni jedynie jako bohaterowie użyczający twarzy naszym postaciom!
2. Postać powinna być stworzona zgodnie z realiami fabuły oraz dopasowana do życia w XXII wieku. Elfy, centaury i hobbity całkowicie nie pasują do realiów forum.
3. Prosimy też, aby Twoja postać była realistyczna - na myśli mamy tutaj unikanie robienia z pani lub pana X overpowera, który jest nieśmiertelny i wszystko mu się uda.
4. Karta Postaci powinna być napisana schludnie, zgodnie z zasadami języka polskiego i ortografią - wybaczamy błędy, ale należy pamiętać o istnieniu edytorów tekstu podkreślających je czerwoną linią.
5. Przy tworzeniu KP należy posiłkować się wzorem - jeśli znajdą się w niej wszystkie pola z wzoru, forma pozostaje w Waszej gestii. Można dokładać dodatkowe pola od siebie, ważne jest to, by niczego nam nie brakowało.
6. Kartę postaci tworzymy sami. Zabronione jest kopiowanie autorskich tekstów, obrazków czy innych tym podobnych z kart postaci zarówno naszych użytkowników, jak i użytkowników innych forów!
ADMINISTRACJA
1. Administracja składa się w obecnej chwili z: Alice Kenway, Margot Lavelle i Unknown Artist, pomysłodawczyni całego uniwersum. Wszystkie trzy mają równą władzę i podejmują decyzje wspólnie, po uprzedniej konsultacji z Moderacją.
2. W składzie Moderacji znajdują się: x, y, z.
3. Zarówno Administracja, jak i Moderacja są zobowiązane do udzielania pomocy graczom. Należy jednak pamiętać, że ich członkowie mają swoje życie i obowiązki, więc na odpowiedź będzie trzeba zapewne trochę poczekać.
4. Administracja jest bezstronna w sporach między graczami, a sami gracze powinni je załatwiać na komunikatorach prywatnych lub w prywatnych wiadomościach.
5. Administracja i Moderacja posługuje się konkretnymi kolorami, które służą im do zaznaczania akcji MG lub korekty postów.
6. Mistrz Gry jest siłą wyższą, która może mieszać w postach i fabułach, a jego dopisków nie należy ignorować. Nie ma on jednak uprawnień administratora. Tak jak rzeczony admin, jest kompletnie bezstronny i nie może faworyzować żadnej postaci.
7. Administracja ma obowiązek sprawdzić Kartę Postaci tak szybko, jak to tylko możliwe, i w razie błędów przedstawić je w sposób kulturalny. Tak samo ma się sprawa z
propozycjami graczy: obowiązkiem Administracji jest je rozpatrzyć i w razie odrzucenia stosownie uargumentować decyzję.
8. Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu i tematów związanych z fabułą. Ma jednak obowiązek poinformować o tym graczy.
ROZGRYWKA
1. Jeśli chodzi o walkę, gracz A ma obowiązek ustalić wszystko z graczem B i zwrócić się do Mistrza Gry o jej monitorowanie. Mistrz Gry ma z kolei obowiązek nadzorować przebieg walki i ostateczny rezultat zależy od niego, aczkolwiek jeśli gracze uznają, że coś jest z tym nie tak, mają prawo odwołać się do Administracji.
2. Można zabijać nasze postacie, można je też ranić, ale o tym decyduje albo prywatna umowa graczy, albo decyzja MG.
3. Dozwolone jest tworzenie NPC - tzn. Non-Playing Character, postaci pobocznych, z którymi powiązana jest nasza postać. Należy jednak pamiętać, że posty nie mogą się opierać wyłącznie na rozmowie gracza z rodziną i retrospekcjach.
4. Posty powinny być pisane zgodnie z zasadami języka polskiego i ortografii, a nagminne i rażące pisanie "traffką" czy pokemony są natychmiast karane. Starajmy się dbać o oczy swoje i innych graczy!
5. Jeśli chcemy, by MG namieszał w naszym wątku, warto o niego poprosić w stosownym temacie lub na chatboxie.
6. Temat
Poszukiwania powstał właśnie po to, by kogoś poszukać - sensownie jest napisać tam posta, gdy szuka się ciekawej relacji między graczami.
7. Każdy gracz ma obowiązek uzupełnić pola w profilu. Jest to potrzebne choćby dlatego, by zapobiegać niepotrzebnym spięciom i ułatwić sobie samemu życie.
8. Bilokacja, to jest przebywanie w dwóch miejscach naraz i pisanie dwóch wątków naraz, jest zabroniona.
9. Dobrze jest
zarezerwować sobie tutaj wizerunek - choćby po to, by uniknąć nieporozumień.
10. Surowo zakazane jest offtopowanie w tematach fabularnych i na odwrót - chcemy uniknąć kuriozalnych sytuacji, gdy fabuła toczy się w tematach rozrywkowych, a emotikonki i nawiasy zajmują pół fabuły. Wszelkie zlepki liter i cyfr będą natychmiast kasowane, a ich autorzy ukarani.
11. Post nie powinien być ani za krótki, ani za długi - dobrze będzie, jeśli zawrze się w siedmiu - ośmiu zdaniach. Jednozdaniowcom typu "Ala ma kota" dziękujemy.
12. Treści erotyczne u par homo- i heteroseksualnych prosimy umieścić w spoilerze lub stosownie oznaczyć.
13. Do informowania o pogodzie, najważniejszych wydarzeniach fabularnych, eventach etc. służą stosowne ramki w Ogłoszeniu na samej górze strony - bardzo prosimy, by gracze zwracali na nie uwagę. Warto też regularnie sprawdzać Ogłoszenia Administracji.
14. W offtopie pisać mogą jedynie osoby z zaakceptowaną Kartą Postaci.
15. Jeśli gracz skupia się tylko na nabijaniu postów bądź w ogóle nie chce grać i tylko RPG-uje na chatboxie, zostanie upomniany przez Administrację.
INNE
1. Konto "Change" służy, jak sama nazwa wskazuje, wyłącznie do wymiany. Zabrania się zatem tworzenia kont służących jedynie wklejeniu bannerów w stosowny temat - nie chcemy sztucznego tłoku.
2. Aby dokonać wymiany z naszym forum, należy zalogować się na konto "Change" za pomocą loginu i hasła podanych w ogłoszeniu na górze strony i w temacie "Wymiana Bannerów", a następnie w rzeczony temat wstawić banner i krótki opis forum.
3. Zakazuje się reklamowania forum na chatboxie - za takie ekscesy natychmiast zrywamy współpracę; spamerom dziękujemy.
4. Bannery powinny mieć odpowiedni rozmiar. Jeśli będą za szerokie lub za wysokie, Administracja zastrzega sobie prawo do ich usunięcia bądź do kontaktu z administracją danego forum w celu pozyskania bannerów o odpowiednim rozmiarze.
1 sierpnia 2016, Alice Kenway&Margot Lavelle&Unknown Artist